wtorek, 1 lutego 2022

Covid

Dopadł mnie Covid. Niby nic strasznego, ale przez 3 tygodnie nie mogę pojechać na sesję, a nie jestem fanem grania przez internet. To oznacza, że mam długa przerwę. Jako, że już nie mam gorączki i mogę coś robić, postanowiłem podzielić się z Wami pomysłem na to, co może (i powinien) zrobić Mistrz Gry, by wykorzystać czas, którego nie może spożytkować na granie. Oto co ja zrobiłem:

  • Dopracowałem i przemyślałem dalszy ciąg scenariusza. To, co miałem jedynie w zarysie, jest teraz ugruntowane, przeanalizowane, przetestowane, spisane i rozrysowane.
  • Rozmnożyłem detale, by świat wydał się bardziej żywy i nie kończył na horyzoncie. Stworzyłem kilka opowieści, którymi uraczą Graczy najróżniejsi Bohaterowie Niezależni (ci znani i ci przypadkowi).
  • Przejrzałem Postaci Graczy, by podsumować wagę ich ekwipunku (polecam robić to nawet co sesję) i samemu zorientować się w ich cechach, umiejętnościach i ekwipunku (konieczność użycia niszowej umiejętności, czy niespotykanego przedmiotu bardzo podnosi poczucie własnej wartości u Gracza, ale warunkiem jest to, by Gracz posiadał daną rzecz, a Mistrz Gry o tym wiedział).
Ponadto:

  • Wykorzystałem czas, by zapoznać się z nowym systemem. Nigdy nie ma na to czasu, a przecież dobrze jest znać więcej systemów i zmieniać od czasu do czasu. Tym razem szykuję Cyberpunk Red.
  • Podpatrywałem innych Mistrzów Gry, którzy publikują swoje pomysły na blogach i na youtube (chociaż tym razem nie znalazłem niczego przydatnego).
  • Zamówiłem kilka figurek, które przydadzą mi się w następnych częściach scenariusza, by zrobić moim Graczom niespodziankę.

Najważniejsze dla mnie było jednak utrzymanie rutyny. Czas, który poświęciłbym na przygotowanie sesji, wykorzystałem na jej dopracowanie. czas, który poświęciłbym na prowadzenie sesji, wykorzystałem na naukę nowych zasad, zgłębienie tła nowego systemu. W ten sposób nadal jestem "w siodle", nie odczuwam długiej przerwy od RPG w taki sam sposób, jak gdybym odłożył wszystko do szafy i zapomniał na miesiąc. Nie róbcie sobie długich przerw, a te wymuszone wykorzystujcie dla dobra Gry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz