wtorek, 7 grudnia 2021

Wygląd Czarów

Jednym z pomysłów, o którym usłyszałem dzięki 4 edycji Warhammera był zmienny wygląd czarów. Chodzi mi zarówno o to, że czar nieklasyfikujący się do konkretnej szkoły wygląda inaczej w zależności od kolegium, do którego należy rzucający go mag, jak i o to, że ten sam czar, rzucany przez różnych magów może różnić się wyglądem. To wprowadza do magii nieco urozmaicenia i od czasu do czasu prowadzi do zabawnych sytuacji. Pozwala także na nieco bardziej osobisty styl - przykładowo nic nie stoi na przeszkodzie temu, by wszystkie czary rzucane przez pewnego maga ognia skutkowały ogniem zielonym, a nie zwykłym.

Jak napisałem, podobały mi się te pomysły, więc poszedłem o krok dalej. Znany jest wypaczający świat wpływ chaosu. Pomyślałem więc, że ciekawie będzie, jeśli wpłynie on także na magię. Wystarczy, by czary rzucane w miejscu, gdzie wpływ chaosu jest wyczuwalny, miały inny, spaczony wygląd. Dobry Mistrz Gry nigdy nie rezygnuje z szansy na to, by ubarwić swoje opisy. Cóż - to jest więc niezły pretekst.

Poniżej przykład, jak mógłby wyglądać czar kolegium ognia w obliczu spaczenia przez chaos.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz