wtorek, 3 października 2023

Różnicuj spotkania (Walka)

Mnogość przeciwników, a w tym wypadku mam na myśli przeróżne kreatury, potwory i obce rasy, to ogromna zaleta papierowego RPG. Ogranicza nas tylko wyobraźnia, więc możemy nasłać na drużynę dowolne stwory, czy te inspirowane literaturą lub filmem, czy też te zupełnie zmyślone! To okazja do fantazjowania i sprawienia, by sesja była zupełnie niezapomniana poprzez unikalną walkę! Tylko co z tego, jeśli fantastyczne bestie różnią się jedynie współczynnikami?


Jeśli chcesz, by Gracze mieli poczucie walki z zupełnie innym przeciwnikiem, a później opowiadali o tym, co szczególnego się wydarzyło, musisz sprawić, by ten przeciwnik był unikalny! Oto jak tego dokonać:

Opis


Zacznij od dokładnego opisu. Zrób stop-klatkę, zatrzymaj na chwilę czas i porządnie opisz bestię, z którą Gracze mają zamiar się zmierzyć. Weź pod uwagę środowisko - być może jest za ciemno, by widzieć detale i opiszesz tylko ogólną sylwetkę, dźwięki, które wydaje, zapach, jaki wydziela i ogólne wrażenie, z jakim mamy do czynienia. Może jest to wielki potwór, którego krańce giną we mgle. A może jakiś jeden detal tak przyciąga uwagę, że Gracz nie zauważa reszty?


Opisz także jak stwór się rusza, czy atakuje w charakterystyczny sposób, czy kropelki śliny, którymi pryska nie wyżerają dziur w podłożu, czy sprawia wrażenie ciężkiego, czy może jest nienaturalnie szybki. Czy jego szczęki zaciskają się z siłą kilku ton, czy może z kłów kapie jad. Wszystko, co może pokazać Graczom z czym będą mieli do czynienia podczas walki, na co muszą uważać i w co celować.

Przemyśl też skutek, jaki widok tego stwora ma na drużynę. Czy powinni rzucić za poczytalność? Za odwagę? Za zaskoczenie? Tak oto przechodzimy do punktu drugiego:

Mechanika


Nowy potwór to nie tylko opis i statystyki, ale często także jakaś unikalna mechanika. Nie bój się wprowadzić jakiejś dodatkowej zasady tylko na czas walki z danym przeciwnikiem. Wymyśl coś oryginalnego, co sprawi, że zwyczajowa taktyka stanie się nieskuteczna, by zmusić Graczy do kombinowania. Nie bój się - spodoba im się taki obrót sytuacji, bo z pewnością chcieliby spróbować nowego podejścia.

Może za każdym razem, kiedy ktoś znajduje się za plecami przeciwnika, ten uderza w niego na ślepo olbrzymim, kolczastym ogonem? A może każde zadane obrażenia sprawiają, że bestia wpada w furię i tym zaciekle atakuje? Może potrafi odbijać strzały i kierować je w konkretną stronę? A może każda zadana przez nią rana sprawia, że postać Gracza przez chwilę jest oszołomiona i traci kolejkę?


Mistrzowie - bądźcie kreatywni! Różnicujcie potwory i dawajcie Graczom nowe wyzwania. Stopień trudności nie musi iść tylko w górę - czasem może pójść w bok, albo w zupełnie niespodziewanym kierunku! Zaskakujcie Graczy bestiami, które zapamiętają na długo! Wspomnienia z sesji to Wasza nagroda!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz