wtorek, 29 sierpnia 2023

Twórz Wyjątkowe Lokacje

Interesujące lokacje to idealne tło każdej przygody. Niestety wiele miejsc niczym się nie wyróżnia. Miasto, karczma, targowisko, świątynia. Wszystko takie samo, jak setki innych. Nie powinno tak być!

Kiedy tworzysz jakąkolwiek lokację, nawet taką, którą Gracze potraktują jak miejsce do spania i zrobienia zakupów - małą wioskę czy miasteczko, zastanów się co w niej jest wyjątkowego. To podstawa - WYJĄTKOWOŚĆ! I nie mogę tego bardziej zaakcentować. Wystarczy jedna wyjątkowa rzecz, która wyróżni to miasto od dziesiątek innych miast. Dlaczego warto wejść do tej karczmy, a nie do innej. Czemu warto tu wrócić?

Projektując lokację bądź kreatywny i nie ograniczaj się jedynie do tego, co oczywiste. Jeśli tworzysz karczmę, to oczywiście będzie miała nazwę, obrazowaną dodatkowo przez szyld z malunkiem (dla tych, którzy nie potrafią czytać). Ale poza nazwą, karczma może mieć tysiąc rzeczy, które ją wyróżniają!
  • może mają dostęp do wyjątkowych produktów lub przepisów (wyjątkowo mocne wino, pikantny gulasz na świńskim uchu) 
  • może ma wyjątkowy personel (były pirat stoi za barem, kobieta z brodą zarządza pokojówkami)
  • może jest w wyjątkowym miejscu (widok na urwisko, na granicy czterech krain)
  • może wyjątkowi są goście (stałym bywalcem jest podstarzały poszukiwacz przygód, który za piwo uraczy ciekawą opowieścią albo stary druid, który puszcza bańki mydlane, kiedy kicha)
  • może wyjątkowy jest sam budynek (główna belka była kiedyś masztem okrętu, albo więźba dachowa to szkielet wieloryba)
  • może wyjątkowy klimat (każdego wieczoru jest tu muzyka i tańce, albo wszystko oświetlają dyskretne czerwone lampiony i jest tu ustronnie, co sprzyja robieniu szemranych interesów)

A po co to wszystko? Cóż - Gracze doceniają takie "smaczki". Pamiętają, że odwiedzali takie miejsce, wspominają o nim. A po całej kampanii właśnie wspomnienia sprawiają, że chcą grać w kolejne gry z Tobą, jako Mistrzem Gry. Te detale, które wyróżniają daną lokację sprawiają, że stworzony przez Ciebie świat jest czymś więcej niż tylko przesuwającym się tłem dla rzucania kostkami.

Jeżeli dotychczas miasto to dla Twoich Graczy jedynie miejsce, gdzie uzupełnia się zapasy, a w gospodzie kupują piwo i kolację, wymieniając miedzianki na punkty wypoczynku, to wprowadź lokacje, w które włożysz trochę serca i spraw, żeby Graczom także chciało się opisywać wieczór za stołem, a na bazarze targować się i kłócić o cenę z faktycznym kupcem, a nie jedynie rzucić za targowanie i sprawdzić, czy się udało.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz