wtorek, 8 września 2020

Kod Imion

Imiona wielu postaci nie mają większego znaczenia - czy ktoś nazywa się Adam czy Marek, to bez znaczenia dla scenariusza (przynajmniej w 99% przypadków). A zatem Mistrz Gry może dowolnie nazywać swoich bohaterów. A skoro tak, to warto robić to w sposób, który do czegoś się przysłuży.

Abecadło


Jeśli masz problemy z rozróżnianiem swoich bohaterów niezależnych (a co ważne, Gracze mają je także), nadawaj imiona na różne litery alfabetu. Po kolei. Zatem pierwszy spotkany BN to będzie Adam lub Andrzej, potem Bogdan albo Bartek, teraz Czarek lub Cyprian i tak dalej. W ten sposób robiąc szybką notatkę możesz posłużyć się jedynie pierwszą literą imienia.

Skąd się znamy?


Drugi sposób to nadawanie imion na tę samą literę, na jaką zaczyna się miejsce, w którym spotkaliśmy bohatera niezależnego. Gracze pewnie długo się w tym nie zorientują, ale Mistrz Gry będzie pamiętał, co może ułatwić uzmysłowienie sobie jaką wiedzę, akcent czy wygląd ma dana postać. I tak, W karczmie "Dar Bachusa" Spotykamy Darków, Doroty, Bronków i Barbary, a w Lęborku mamy Leszków, Leonów i Lidki. Oczywiście warto stosować tę zasadę jedynie w przypadku bohaterów, których dołączamy do drużyny, albo chcemy wykorzystać w przyszłości (na przykład po powrocie w to samo miejsce).

Dobry, Zły i ...


Wybierz pulę liter. Używając imion zaczynających się na te litery, tworzysz bohaterów złych - złodziei, zdrajców, skrytobójców, szpiegów. Pozostałe litery są bezpieczne. Gracze się nie zorientują, ale Ty nigdy nie zapomnisz kto jest kim. A jeśli przypadkowo stworzysz kogoś neutralnego, kto będzie miał imię na tę literę (zdarza się zapomnieć) i ten ktoś przyłączy się do drużyny, to gratulacje! Świat Gry właśnie Cię zaskoczył, samoistnie tworząc dodatkowy, ciekawy wątek. Kim jest złoczyńca, który wszedł do drużyny, niejako tylnym wejściem? I nikt poza Mistrzem Gry go nie podejrzewa...

Majątek


Innym pomysłem, który nie stoi w sprzeczności z żadną z poprzednich zasad jest wykorzystanie długości imienia do określenia majątku i/lub możliwości danego bohatera niezależnego. Nie wiesz na co go stać? Sprawdź jak długie ma imię! W ten sposób określisz bez uprzedzeń i bez oszukiwania kto jest wpływowy, a kto w razie czego może co najwyżej nawtykać postaciom Graczy. Krótkie imię - mały majątek i niska pozycja. Długie imię to duże pieniądze, nieruchomości i prywatna armia lub wsparcie polityków królestwa. Łatwo zapamiętać, trudno się pomylić, a o to chodzi.

Przeczytaj także:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz