wtorek, 12 lipca 2022

Większa Drużyna

Mistrzowie, którzy są ograniczeni ilością Graczy (grają w stałym gronie, mają do dyspozycji tylko paru Graczy chętnych na najbliższą przygodę, etc.) zapewne chcieliby czasem poprowadzić coś dla większej ilości postaci, lub zwyczajnie Scenariusz wymaga większej grupy, albo większego zestawu umiejętności.

Opowiem Wam jak ja sobie radzę w takiej sytuacji.

Zacznijmy od tego, że Gracze tworzą drużynę na zasadach opisanych w poprzednim poście, ale każdy z Graczy tworzy dwie postacie. Ustalamy, że na daną "misję" (część scenariusza) każdy z Graczy wybierze tylko jedną z tych postaci. Ci bohaterowie stanowić będą grupę, wykonującą dane zadanie. Oczywiście jeśli któraś z postaci zginie, do Gry na następnej sesji wejdzie drugi bohater tego Gracza.

A co z tymi niegrającymi postaciami na co dzień?

Druga postać każdego z Graczy stanowi wsparcie, z którego raz na sesję może skorzystać Drużyna (wtedy dany gracz na chwilkę zmienia postać, na potrzeby wykonania niezbędnych rzutów i podjęcia decyzji). A zatem, jeśli mamy do czynienia z Cyberpunkiem, dodatkowy Medyk może wkroczyć w celu udzielenia pierwszej pomocy rannemu, kierowca czy pilot może stanowić pomoc w kwestii ucieczki z danej lokacji, a strzelec oddać ten jeden jedyny strzał z karabinu snajperskiego. Bez konieczności wchodzenia do gry na stałe.

Jako Mistrz Gry dostajesz wolność w kwestii tego, jakie misje możesz zlecić drużynie, a nawet w kwestii uśmiercenia postaci Gracza (już nie martwisz się o to, że to oznacza koniec scenariusza). Jeżeli prowadzisz scenariusz oparty na przyjmowaniu różnych zleceń lub zajmowania się wieloma różnorodnymi zadaniami, bardzo polecam ten konkretny sposób. Graczom też powinna się spodobać różnorodność, jaką gwarantuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz