wtorek, 5 lipca 2022

Twórz Drużynę a nie Bohaterów

W przypadku moich gier, pierwszym punktem bywało albo tworzenie Gry, a następnie bohaterów, którzy będą pasowali do scenariusza, albo tworzenie bohaterów, a następnie pisanie przygody pod te wylosowane postacie. Drugi sposób wiązał się często z tym, że albo narzucałem Graczom w jaki sposób poznały się ich postacie, albo przerzucałem to na nich, by określili to podczas tworzenia kart postaci. Miałem więc rodzeństwo, partnerów, wieloletnich przyjaciół i współpracowników, ale sami bohaterowie byli indywidualnościami o umiejętnościach, które nie zawsze się uzupełniały. 

Aby wprowadzić coś nowego do tego schematu, podczas przygotowania nowej gry, zachęciłem Graczy do tworzenia Drużyny, a nie poszczególnych bohaterów. W pierwszej kolejności określili więc dlaczego są drużyną - z jakiego powodu i w jakim celu ją stanowią, oraz jakiego typu jest to drużyna. Kiedy to zostanie powiedziane, Gracze zastanawiają się kogo w takiej drużynie będą potrzebowali i rozdzielają między siebie te role, wybierając odpowiednie umiejętności. Dopiero później tworzą rys charakterologiczny swoich postaci, by grać nimi tak, jak mają ochotę. 

Ten sposób to nie jest nic niezwykłego, ale jeżeli ktoś nigdy jeszcze go nie wypróbował, to gorąco do tego zachęcam. W końcu, biorąc pod uwagę fakt, że w RPG Mistrz Gry tworzy opowieść w takim samym stopniu, co Gracze, warto dać im miejsce w tym "akcie kreacji" już na początku procesu. Dodatkowo, dostajemy zgraną, wszechstronną drużynę, dzięki której możemy sobie pozwolić na więcej podczas tworzenia scenariusza przygody.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz