wtorek, 14 września 2021

Jak powinien się zachować Bohater Niezależny?

Jako Mistrzowie gry często wprowadzamy Bohaterów Niezależnych w jakimś konkretnym celu. Czasem jest to przewodnik, który wynajęty pokazuje Graczom drogę. Czasem ktoś, kto ma wspólne cele, a czasami postać, która z różnych powodów dołącza się do drużyny. Osobiście zdarza mi się łapać na tym, że nawet najfajniejszy Bohater Niezależny zachowuje się w sposób niezrozumiały dla mnie - czyli prawdopodobnie także dla drużyny. Powodem tego jest brak wyraźnego tła i motywacji takich postaci. Dzisiaj właśnie o tym, co zrobić, by zachowanie Bohatera niezależnego było spójne, zrozumiałe, konsekwentne i logiczne.

A zatem czas na 5 rzeczy, które powinniście wiedzieć o swoich Bohaterach Niezależnych.
  1. Wykonywane zajęcie. Aby BN nie był zawieszony w próżni, warto wiedzieć, czym się zajmował przed spotkaniem drużyny. W przypadku przewodnika jest to jasne - był przewodnikiem dla innych ludzi. Często jednak Gracze spotykają na trasie kogoś, kto po prostu dołącza do nich, albo jest atakowany i trzeba go obronić itp. Czym ta osoba zajmowała się wcześniej? Jak to się stało, że jest gotowa rzucić wszystko i dołączyć do nieznanej bandy? A może wcale nie jest?
  2. Motywacja. Do czego taka postać dąży, jakie ma cele? Może jakieś marzenia? Co chciałaby osiągnąć? Być może to tutaj znajduje się odpowiedź na pytanie, dlaczego współdziała z drużyną?
  3. Determinacja. Ile ta postać jest w stanie poświęcić, by spełnić swój cel? Czy rzuci na szalę wszystko, by walczyć ramie w ramię z drużyną, czy może ucieknie? Jest odważna? Ryzykuje? 
  4. Więzy. Czy taka postać ma rodzinę? Czy dba o kogoś poza sobą? A może ma mocnych popleczników? Albo jakieś cenne powiązania, dzięki którym może więcej niż inni? A może wręcz przeciwnie - coś zewnętrznego ją hamuje?
  5. Nastawienie. Jakie ma nastawienie do świata? Do Graczy? Czy zdradzi ich dla pieniędzy, czy pozostanie lojalna? Czy ciągle się uśmiecha, czy raczej jest pesymistą? Jak radzi sobie w kontaktach damsko-męskich? Co lubi, a czego unika?

Mając to rozwiązane, zawsze będziecie wiedzieć jak dany Bohater Niezależny zachowa się w danej sytuacji. Nie w tej, w której umieściliście go początkowo, wiedząc co zrobi i powie, ale w innej, do której doprowadzi żywy organizm Gry.

Na przykład, nasz przewodnik nie będzie walczył za Graczy, jeśli dojdzie do takiej sytuacji, ale będzie się bronił, jeśli całą grupę zaatakują gobliny. Nie jest jednak awanturnikiem i przed poważniejszymi siłami będzie wolał uciec. Jest jednak lojalny i ma kodeks postępowania wpojony przez ojca i nie zdradzi osobom trzecim dokąd wędrowali jego klienci, jeśli stawką będą pieniądze. Z pewnością ugnie się jednak na torturach, bo ma żonę i dwójkę dzieci. Jego głównym celem jest zapewnienie im bytu, więc postawiony pod ścianą będzie ich bronił za wszelką cenę. 

Wystarczy dla każdego BN'a stworzyć szkic na podstawie tych pięciu cech i zacznie on zachowywać się konsekwentnie, podążając wedle zawartych wskazówek, a nie chwilowego nastroju Mistrza Gry. Dodatkowo - każdy z BN'ów będzie się teraz zachowywał w unikalny sposób i tak też reagował na różne sytuacje, a to sprawi, że Gra będzie o wiele bardziej realistyczna. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz