wtorek, 31 marca 2020

Dodatkowe "Wodotryski" - gadżety do sesji

Na pewnej grupie dyskusyjnej, od czasu do czasu pojawia się wpis dotyczący najróżniejszych dodatków do sesji. Są to rzeczy, które nie są niezbędne, ale tworzą dodatkowy klimat. Niestety wiele z nich jest tak praco- i czasochłonne, że ich używanie mija się z celem. Używanie ich ma sens tylko wtedy, kiedy są dopięte na ostatni guzik, natomiast to dopięcie ma sens tylko wtedy, kiedy wszystko inne jest już do sesji przygotowane. 

A, tak szczerze - czy czuliście kiedyś, że jesteście idealnie przygotowani do sesji? Mnie taki stan, jeśli się zdarza, to niezwykle rzadko. Zawsze jest coś, co można dopracować, a zatem nie mam kiedy zabrać się za te "wodotryski". Chyba, że właśnie teraz - kiedy jest przerwa w grze. Kiedy scenariusz jest już gotowy i napisany, a do gry zostały tygodnie, jeśli nie miesiące. Teraz jest czas na przygotowanie wszelkich zbytków, które będzie można wykorzystać. 

Co mam na myśli?
  • pliki audio z odgłosami, które przydadzą się do tworzenia klimatu: odgłosy miasta, dźwięk pociągu czy samochodu, tętent kopyt, dźwięki w knajpie / pubie / saloonie, woda kapiąca ze stropu jaskini, dźwięk ptaków, zwierząt, etc.
  • obrazki (bo to niekoniecznie zdjęcia) tych wszystkich wspaniałych miejsc, które odwiedzą Gracze - miast, świątyń, wnętrza statku kosmicznego, pokoje hotelowe, piwnice, itd.
  • wizerunki bohaterów, bohaterów niezależnych, przeciwników, itp.
  • krótkie fragmenty filmików wprowadzających w klimat danej sceny,
i mnóstwo innych rzeczy, które Mistrzowie Gry mają tendencje przygotowywać, by ubarwić sesję. Często na wyrost, przy niedopracowanym scenariuszu, nieznajomości zasad, nieprzemyślanych wątkach i bohaterach. Pamiętajcie więc, co liczy się w RPG w pierwszej kolejności - danie frajdy Graczom. Ale osiąga się to dodając dodatki do już istniejącej, płynnej i dopracowanej opowieści. I tylko wtedy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz