środa, 12 marca 2014

Zwykłe Magiczne Przedmioty

W RPG czasem warto wprowadzić trochę pomieszania. Ciekawym pomysłem, którego nie doceniałem, jest pomieszanie świata współczesnego z magią. Nie podobało mi się to, bo przeważnie trudno było utrzymać balans i albo świat zaczynał tętnić magią, albo magiczny przedmiot był jeden i był celem kampanii (czy to spoczywający w tajemnym skarbcu, czy w ręku głównego wroga). 

Odejściem od tego był pomysł, w którym prawie każdy na świecie posiada jeden magiczny przedmiot - przedmiot, z którym jest związany. Przyjemna perspektywa, ale sprawia, że magiczny przedmiot posiada KAŻDY. A to już trochę wypacza samą ideę. Bo albo każdy go posiada i niewiele z tego wynika, albo są one częstym przedmiotem kradzieży (jeśli działają dla każdego) i są tacy, którzy znów chodzą nimi obładowani. 

Jednak, gdyby bohaterom podarować taki przedmiot w drodze wyjątku? Okazuje się, na przykład, że mimo iż zupełnie tego nie podejrzewali, magiczne przedmioty istnieją, są jednak zupełnie unikatowe - na tyle, że w społeczeństwie tylko jednostki w ogóle wierzą w ich istnienie. Stanowią pewną legendę, a prawie nikt nie widział dwóch takich przedmiotów na raz. Nie zakłócamy działania uniwersum, a jednocześnie dajemy Graczowi coś więcej. Do tego, nikt się nigdy nie przyzna, że posiada na własność magiczny samochód, czy zaczarowaną broń. Nie ma więc kradzieży na wielką skalę, a żadne pieniądze nie sprawią, że ktokolwiek dobrowolnie sprzeda taki przedmiot w lombardzie. 

Działanie takich przedmiotów może być dowolne - od lekkiej modyfikacji współczynników, poprzez działania zupełnie nie związane z funkcją przedmiotu aż po pełną sztuczną inteligencję zaklętą w eksponacie. To już zależy od fantazji Mistrza Gry (i Graczy). Ważne, by nie przesadzić i by w związku z takim przedmiotem szala zwycięstwa nie przeważyła zbytnio na żadną ze stron. Wyjątkowy przedmiot może być ceniony już tylko dlatego, że jest wyjątkowy. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz