poniedziałek, 31 marca 2014

Prawnik

Postać prawnika, gdy już pojawia się w grze, zawsze jest traktowana po macoszemu. Jest bezosobowa i czysto użytkowa, a przecież taka być nie powinna. Prawnik może nie jest wymarzoną postacią do grania (chociaż da się z niej odrobinę wykrzesać), ale z całą pewnością nadaje się idealnie na postać drugoplanową, na bohatera niezależnego z jajami!

Jeśli zastanawiacie się, czy znacie jakichkolwiek interesujących prawników z literatury czy filmu, to służę kilkoma przykładami: Tom Hagen (z Ojca Chrzestnego) czy Saul Goodman (Braking Bad) nie byli w żadnym razie nudni ani nawet niegrywalni. Wszystko jedno, czy postać to prawnik mafii, czy telewizyjny prawnik, który z równym zaangażowaniem będzie bronił przestępcy jak i wytaczał wyssane z palca procesy - da się poprowadzić ciekawą kampanię z prawnikiem w tle.

Siła prawnika nie jest jedynie zdolność wyciągania z kłopotów. Znajomość kruczków prawnych, zdolność z nielegalnego czynienia legalnego, zaufanie publiczne, możliwość zaskarżenia wielkiego koncernu o złamaną na mokrej podłodze nogę czy w końcu możliwość utrzymywania kontaktów z przestępcami, przeciw którym (o ile są klientami) nie trzeba zeznawać to wielkie plusy bycia prawnikiem.

Stworzyłem sobie kartę takiego prawnika, którego używam w potrzebie i postanowiłem podzielić się i z Wami tymi danymi, byście i Wy bez trudu i konieczności tworzenia takiej karty mogli użyć prawnika kiedy tylko zajdzie potrzeba. Postać bazuje na mechanice Cyberpunka, ale bez trudu można ją przenieść na inny grunt.

Cechy: Najważniejsze to: Intelekt, Szczęście i Opanowanie. W drugiej kolejności Empatia i Atrakcyjność. Refleks, Techniczne, Budowa Ciała i Szybkość schodzą na dalszy plan.

Umiejętności: 
Ze specjalnych wybieramy Zasoby (3-4) - nawet jeśli prawnik nie jest człowiekiem korporacji, to z pewnością dysponuje jakimś zapleczem, które reprezentowane będzie przez tą zdolność.

  • Atrakcyjność: 5-6

Image: 2-3 (potrafi zadbać o swój wygląd)
Moda i styl: 1-2 (na tyle, by rozpoznać drogi garnitur, czy modny pasek, umieć się ubrać i rozpoznać zasobność portfeli klientów)

  • Budowa Ciała: 3-4
Pływanie: 1-2 (posiada basen, a już na pewno w niejednym pływał)

  • Empatia: 6-7

Aktorstwo: 4-5 (przydaje się w pracy, bo przecież nie wierzy tym wszystkim bandziorom, których broni)
Etykieta: 2-3 (z uwagi na obracanie się w wyższych sferach)
Perswazja: 3-4
Postrzeganie Emocji: 5-6

  • Inteligencja: 8-9 (choćby po to, żeby spamiętać wszystkie te przepisy, kruczki prawne i precedensy)

Ekspert: Prawo (poziom zależy od zaangażowania prawnika - znajomość kruczków prawnych, przepisów itp)
Gry Hazardowe: 1-2 (bo w kasynie należy bywać)
Historia: 1-2 (niezbędna na studiach)
Przeszukiwanie Baz Danych: 4-5 (księgi prawnicze to skomplikowane bazy danych)
Wykształcenie i Wiedza Ogólna: 3-4 (to w ogóle wykształceni ludzie są)

  • Opanowanie: 7-8 (pewność siebie ponad wszystko)

Przemawianie: 7-8
Przesłuchiwanie: 3-4
Zastraszanie: 3-4
Znajomość Półświatka: 5-6 (nawet jeśli to nie kontakty towarzyskie, to sporo ludzi "z branży" zna, kilku obronił, dla kilku ciągle pracuje)

  • Refleks: 4-5 (od tego ma ludzi)

Pistolet: 2-3 (bo licencję ma na pewno legalną)
Prowadzenie Samochodu: 2-3
Taniec: 1-2 (bo warto umieć)
Wysportowanie: 1-2 (tylko tyle, by być w formie)

  • Techniczne: 2-3 (Prawo to nie na politechnice)

Znajomość Uzbrojenia / Fałszerstwo / Farmaceutyka na poziomie 1, w zależności jakie sprawy głównie prowadził.

I to już wszystko - prawnik gotowy do użycia, wystarczy dodać wody. Lania wody, ma się rozumieć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz