wtorek, 13 kwietnia 2021

Rzemiosło - Kaletnik (Warhammer 4ed)

Jedna z osób w Grupie w aktualnie prowadzonej kampanii posiada umiejętność Rzemiosło - Kaletnik. Jako, że Graczka ta używa tej umiejętności w celu wytwarzania różnych przedmiotów, postanowiłem stworzyć zasady, które pozwalałyby na mechaniczne odwzorowanie jej umiejętności i pozwoliły usystematyzować wykonywanie wyrobów ze skóry. Pomyślałem, że i Wam może się przydać mechanika dotycząca Kaletnictwa (można ją łatwo zmodyfikować pod inne Rzemiosło).

Tabelka prezentuje wyrabianie przedmiotów ładniejszych niż zwyczajne. Lepszej jakości. Podstawą jest jednak wytworzenie zwykłego przedmiotu, który później będzie można ozdabiać. Najpierw jednak o narzędziach i materiałach. Czego potrzebuje kaletnik, by rozpocząć pracę?
  1. Materiałów - wyprawionej skóry w odpowiedniej ilości. Tu zdaję się na rozsądek Mistrza Gry. Pamiętajcie, że różne przedmioty wymagają skóry różnych zwierząt, wyprawionej w odpowiedni sposób.
  2. Narzędzi - specjalistyczny zestaw dłut, rylców, nożyc, igieł, młoteczków itp. kosztuje 3 ZK, ale pomaga uniknąć negatywnych modyfikatorów. Jeśli postać ich nie posiada, a pracuje jakimś nożem, sztyletem i kawałkiem gwoździa, otrzymuje modyfikator -20 do testów.
A teraz przejdziemy do tabelki i wyjaśnimy co oznaczają poszczególne rubryki.


  • Czas jest to minimalna ilość czasu, jaką Bohater musi spędzić podczas pracy nad danym przedmiotem, aby on w ogóle powstał. Maksymalną ilość czasu, jaką można spędzić nad danym przedmiotem to Czas + BZr.
  • Częstość rzutu określa co jaki odcinek czasu wykonujemy rzut w teście wydłużonym kaletnictwa. Oczywiście sumujemy wszystkie uzyskane sukcesy. Jeśli mieliśmy już jakiś sukces, ale zeszliśmy poniżej zera, kawałek skóry uznawany jest za zniszczony (można z niego wykroić jakieś skrawki na coś mniejszego).
  • Trudność to ilość PS, którą musimy uzyskać w teście wydłużonym. Po jej uzyskaniu przedmiot uznaje się za zdatny do używania.
  • Cena to nominalna wartość wykonanego przedmiotu.
  • Bonus to dodatkowa wartość zdobień, poprawionej jakości i trwałości przedmiotu, za każdy dodatkowy PS w teście wydłużonym.

Jeśli wykorzystaliśmy Maksymalną ilość czasu, to nie możemy dłużej pracować nad danym przedmiotem. Osiągnęliśmy w tym przypadku szczyt swoich możliwości i nie możemy już go bardziej ulepszyć. Jeśli nie uzyskaliśmy PS równej Trudności, to mamy rozgrzebany projekt, którego nie umiemy dokończyć - być może ktoś inny dokończy go za nas (o ile ma wyższy BZR), albo zaczeka aż sami poprawimy swoje umiejętności (osiągniemy wyższy BZr).

Jeśli nie chcemy wykonywać przedmiotu dobrego czy zdobionego, a zupełnie zwyczajny, możemy zastosować modyfikator +10 do trudności testu, ale nie liczymy żadnych Bonusów - przedmiot będzie miał tylko podstawową Cenę. W momencie, gdy uzyskamy wymaganą ilość PS, przedmiot jest skończony (nie musimy dalej rzucać, ale musimy poświęcić minimalną ilość Czasu).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz