wtorek, 4 sierpnia 2020

Balansowanie Magicznych Przedmiotów

Z magicznymi przedmiotami zawsze były problemy. Są doskonałą nagrodą dla drużyny, ale kiedy Gracze mają ich za dużo, za bardzo na nich polegają, a następne znaleziska muszą być jeszcze potężniejsze, by cieszyć. W końcu ile "mieczy +1" można podarować drużynie? Natomiast okradanie ich z przedmiotów magicznych wydaje się być nie w porządku. Szczególnie, jeśli robimy to za każdym razem, gdy ich liczba przekroczy wartość graniczną.

Dlatego własnie pomyślałem o tym, by magiczne przedmioty poza plusami miały też kilka minusów. Tak dla równowagi. Żeby Gracze wiedzieli, że nie ma nic za darmo. I po to, by tak samo dobry miecz można było wymienić na inny tylko dlatego, że jego negatywne cechy będą łatwiejsze do zaakceptowania.

Oto przykład kilku minusów, w które możecie wyposażać magiczne przedmioty, którymi obsypujecie drużynę:
  • Ograniczona liczba użyć. Na przykład naszyjnik z pereł, który daje +1 do rzutu, ale każdorazowo po wykorzystaniu jedna z pereł rozsypuje się. Póki pereł, póty nadziei...
  • Odpoczynek. Działa tylko raz na dobę. Po każdym użyciu musi odpocząć przez 24 godziny.
  • Ładowanie. Po każdym użyciu musisz zanurzyć go we wrzątku na kwadrans, żeby odzyskał swoje właściwości. Ciesz się, że nie musisz go ładować w gorącym źródle, jedynym w całym królestwie. A może właśnie musisz?
  • Wyssanie życia. Przedmiot za każdym razem, gdy go używamy rani bohatera (a jeśli jest potężny, to może nawet zabierać mu punkt cechy).
  • Minus do współczynnika. Miecz +2 do ran, -1 do trafienia? Naszyjnik +1 do zręczności, który jednocześnie daje -1 do siły? Wymyślisz coś!
  • Nie da się go zdjąć. Niby nic takiego, ale jeśli założysz ten magiczny pierścień, to zdejmiesz go tylko odcinając sobie palec. W ten sam sposób zdejmą go z resztą rabusie, którzy napadną Cię na trakcie za miastem.
  • Nie lubi innych magicznych przedmiotów. Może sam nie działa w ich towarzystwie, a może to one nie działają...
  • Interferencja. Twój naszyjnik +2 działa lepiej, jeśli używasz magicznej broni (+3), ale gorzej, gdy masz także magiczny pancerz (+1). Musisz się na coś zdecydować. 
  • Domaga się krwi. Dobywając tej broni musisz przelać krew. Inaczej straci swoje właściwości. Na stałe. Miecze samurajskie miały to w standardzie.
  • Wzmaga głód, pragnienie, zmęczenie itp. Im dłużej go nosisz tym gorzej się czujesz.
  • Groźba. Jeśli wiesz, że Twój magiczny naszyjnik może eksplodować za każdym razem, gdy otrzymasz ranę, poważnie się zastanowisz, czy Twoja szyja to dla niego dobre miejsce.
Słowem - jeśli magiczne przedmioty, które dajesz Graczom będą miały skutki uboczne (napisane małym druczkiem), to Gracze nie przeszarżują używając ich wszystkich na raz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz